Take Eat Easy zoekt overnemer
Foto: takeeateasy.be

De Brusselse fietskoerierdienst Take Eat Easy is op zoek naar een koper, meldt Le Soir maandagavond. Een moeizame kapitaalronde en de hete adem van de concurrentie lijken de maaltijdbezorgers te nopen tot een snelle verkoop. Pijnlijk voor een bedrijf dat vaak als schoolvoorbeeld van een succesvolle Belgische start-up werd opgevoerd.

Het kan snel gaan in het Belgische start-upwereldje. Take Eat Easy, opgericht in 2013, toonde zich van bij het begin een ambitieuze speler op het vlak van maaltijden - aan -huis- via fietskoeriers. Opgericht in 2013, breidde het bedrijfje zich snel uit in Brussel, Antwerpen, Gent en Luik, maar ook elders in Europa, bijvoorbeeld in Londen en Grenoble. Om staande te blijven, had het bedrijfje behoefte aan cash, die het hoopte te vinden in een kapitaalronde die midden juli afgerond had moeten zijn. Er is in België de concurrentie van het snel oprukkende Deliveroo, maar ook op andere markten steken agressieve spelers op, zoals Uber Eats in Parijs. Een ongelijke strijd: Take Eat Easy gooide vorig jaar hoge ogen door 16 miljoen op te halen, Deliveroo haalde op drie jaar tijd 175 miljoen euro op.

In de zoektocht van Take Eat Easy naar vers kapitaal, lijkt de motor te zijn gaan sputteren. Het Duitse start-upfonds Rocket Internet, dat ook in de internetreus Zalando investeerde, zou geen geduld meer hebben gehad met de Brusselaars, en zei geen euro meer toe, bleek eind juni al. Voor Take Eat Easy lijkt er niets anders op te zitten dan snel te verkopen aan de meest biedende.

Le Soir vermeldt twee potentiële kopers: het van oorsprong Duitse Foodora en het Franse Geopost. Geen van beide bedrijven waren maandagavond beschikbaar voor commentaar, evenmin als de oprichters van Take Eat Easy.