Tienduizend abonnees voor nieuwe Orange-tv
Foto: rr

Het nieuwe televisieaanbod van Orange Belgium, tot voor kort Mobistar, kon sinds de lancering twee maanden geleden al 10.500 abonnees overtuigen.

Het was een bewogen halfjaar voor Orange: het liet de merknaam Mobistar achter zich en lanceerde een televisie- en internetaanbod op de kabel. Daarmee brak het in op de markt die al jaren beheerst werd door Proximus en Telenet. De kabelverbinding van Telenet werd daartoe na heel wat juridisch getouwtrek opengesteld.

Het bedrijf is alvast tevreden met de eerste cijfers: sinds de lancering in mei tekenden 10.500 abonnees in. Meer dan het bedrijf aanvankelijk verwacht had. Tot nu toe is er nog maar weinig over het televisieaanbod gecommuniceerd, omdat Orange eerst de naamsverandering duidelijk in de verf wilde zetten.

Tegen eind dit jaar mikt Orange op zowat 30.000 televisieklanten. ‘Bovendien zien we dat er aan elk abonnement ook gemiddeld twee sim-kaarten voor mobiele telefonie verbonden zijn’ zegt Siddy Jobe, director investor relations.

Orange werkt ondertussen verder aan de verrijking van het tv-aanbod. Een samenwerking met Netflix wordt daarbij niet uitgesloten. Netflix is met verschillende operatoren in gesprek. ‘Net flix zou alvast erg goed passen in ons ecosysteem’, zegt ceo Jean-Marc Harion.

Trabbia nieuwe ceo

Het Franse bedrijf stelde ook de veertigjarige Michaël Trabbia voor als nieuwe ceo. Harion is bezig aan zijn laatste maanden om daarna aan het hoofd van Orange Egypte te komen.

Orange boekte dit half jaar een totale omzet van 608,7 miljoen euro, 0,3 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De winst voor intresten en belastingen steeg met 2 procent tot 144,9 miljoen euro.

Het bedrijf trok ook de prognose voor dit jaar op omdat de Waalse belastingen op zendmasten onlangs ongrondwettelijk is verklaard en Orange de voorziening voor de taks dus terug kon boeken.