Festivalgangers willen gezonder gaan leven
‘Festivalgangers hebben nood aan meer vers en gezond eten uit het vuistje tegen scherpe prijzen.’ Foto: Pol De Wilde - Corelio

Twee op drie festivalgangers voelt zich niet helemaal goed bij de liters bier en vele hamburgers, maar kiest op festivals noodgedwongen voor minder gezonde snacks omdat er te weinig keuze is. Supermarktketens zien een nieuwe markt voor zich opengaan.

Acht op tien festivalgangers geeft aan dat een winkel op het festivalterrein en een groot aanbod aan gezonde voedingswaren hen zou stimuleren om meer slaatjes, verse fruitsla en gezonde snacks te consumeren. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van supermarktketen Lidl bij 600 festivalgangers tussen 18 en 34 jaar.

‘Uit het onderzoek onthouden we dat er bij festivalgangers nood is aan meer vers en gezond eten uit het vuistje tegen scherpe prijzen’, zegt Evelyne Raymakers, woordvoerster van Lidl België.

Tomorrowland

Een belangrijke motivatie om te kiezen voor vers en gezond eten is de mogelijkheid om deze gemakkelijk uit het vuistje te consumeren, blijkt uit de bevraging. ‘Daarom versterkt Lidl in haar supermarkt op Tomorrowland (het dancefestival in Boom dat volgend weekend plaatsvindt, red.) het aanbod aan dagverse groenten en fruit voor een snelle hap tot een lekkere en volwaardige festivalmaaltijd’, zegt Raymaekers.

‘Tomorrowland heeft ‘met zijn 120 foodstands en vier restaurants een ijzersterke reputatie op culinair vlak’, weet Raymaekers. Afgelopen jaar won het festival in Boom nog de Culinary Innovator Award van Gault & Millau.

Festivalgangers willen gezonder gaan leven
Vorig jaar had sterrenchef Sergio Herman een eetstand op Tomorrowland. Foto: ©GOEDEFROIT MUSIC