Olivier Theyskens maakt comeback
Foto: AFP

Olivier Theyskens herlanceert zijn eigen collectie tijdens de modeweek van Parijs, begin oktober. Hij heeft Maximiliano Nicolelli aangetrokken als ceo en is van plan om twee collecties per jaar te maken.

De Belgische modeontwerper verdween twee jaar geleden in de luwte, nadat hij jarenlang bij achtereenvolgens Rochas, Nina Ricci en Theory de collecties had getekend. Nu blijkt dat hij die tijd in alle stilte samen met een klein team in Parijs heeft samengewerkt om zijn eigen lijn, waar hij tien jaar geleden mee stopte, te herlanceren.

Theyskens financiert de collectie zelf. ‘Het is natuurlijk interessant om samen te werken met gelijkgezinde mensen die de kunstzinnigheid waarderen en op waarde weten te schatten, maar dat is niet hoe wij ons nu willen ontwikkelen’, stelt hij.

Theyskens wil focussen op de kleren zelf, die hij overigens via sterke multimerkenwinkels wil verkopen. Hij wil niks overhaast doen. Een ­eigen onlineverhaal zal voorlopig uitblijven. ‘We hebben niet de ambitie om nu explosief de markt op te gaan’, aldus Theyskens.