Medialaan neemt tv-zender Acht over en maakt er 'mannenzender' van

Medialaan neemt vanaf 1 juli tv-zender Acht over van Concentra en hervormt Acht tot een 'mannenzender', die in de loop van het najaar van start gaat. Naast VTM, 2BE/Q2, Vitaya, VTMKZOOM en Kadet breidt Medialaan zo zijn tv-activiteiten verder uit.

De nieuwe zender zal programma's brengen 'waar mannen tussen de 18 en de 54 jaar graag naar kijken'. Er zullen enkele programma's van Acht overgenomen worden, aangevuld met heel wat nieuwe titels.

'We zijn verheugd met de overname van Acht, die onze televisieportefeuille heel mooi aanvult', aldus Medialaan-ceo Peter Bossaert. 'We investeren al jaren in innovatie. Nieuwe kijkmodellen zijn dé groeipoot van Medialaan. Klassieke tv blijft wel de belangrijkste contentbron van de digitale platformen. In die klassieke markt is Acht een hele mooie opportuniteit.'

'In het huidige televisielandschap zijn er al heel wat vrouwenzenders te vinden', zegt Erwin Deckers, de cco bij Medialaan. 'Maar mannen worden nog niet specifiek bediend. Door de overname van Acht hebben we nu een opportuniteit om met een televisiekanaal voor mannen te starten. Acht brengt vandaag al eerder mannelijke content. Bij Medialaan willen we graag alle doelgroepen bereiken. We hebben een brede familiezender met VTM, een zender voor jongvolwassenen met het toekomstige Q2, een vrouwenzender Vitaya, twee kidszenders VTMKZOOM en Kadet, en vanaf het najaar dus ook een mannenzender.'

Meer informatie over het nieuwe programmaschema volgt in het najaar bij de start van de zender.