Winst- en omzetgroei voor Ahold
Foto: Raymond Lemmens

Ahold heeft de winst en omzet in het eerste kwartaal zien groeien. Het Nederlandse supermarktconcern, dat fuseert met Delhaize, dankt dat naar eigen zeggen aan ‘solide prestaties’ in zijn winkels en een aanhoudend sterke toename van de onlineverkopen.

Ahold realiseerde een winst van 241 miljoen euro, zo maakte het woensdag bekend. Dat is 13,3 procent meer dan een jaar eerder. De opbrengsten kwamen uit op bijna 11,8 miljard euro, 4,3 procent meer dan in de eerste drie maanden van vorig jaar. Het onderliggend bedrijfsresultaat groeide met circa 15 procent tot 449 miljoen euro.

Het concern zag de consumentenomzet online met ruim 27 procent aandikken. In Nederland boeken de onlineactiviteiten bol.com en ah.nl in de verslagperiode een groei van de consumentenomzet van meer dan 30 procent, zo merkte topman Dick Boer op.

Albert Heijn kreeg daarnaast meer klanten over de vloer.

Het concern meldde woensdag verder dat ‘goede voortgang’ is geboekt in de voorbereidingen voor de fusie met Delhaize. De deal wordt naar verwachting medio dit jaar afgerond.