Kevin De Bruyne moet Orange lanceren
Foto: BELGA

Vergeet Mobistar, sinds deze week is het officieel Orange. En om die naamswijziging kracht bij te zetten, schakelt het telecombedrijf Rode Duivel Kevin De Bruyne in. Orange België is officiële partner van het EK voetbal en kan daardoor ook 1.000 klanten uitnodigen voor matchen.

Mobistar neemt de merknaam aan van zijn belangrijkste aandeelhouder, de Franse telecomgroep Orange. Dat bedrijf heeft ook een sponsorcontract voor het EK voetbal in Frankrijk, en daar kan de Belgische dochter van meeprofiteren.

Orange zal in België verschillende acties en wedstrijden organiseren rond het toernooi, maar heeft ook een partnerschap afgesloten met Kevin De Bruyne voor de duurtijd van het EK. De Rode Duivels blijken interessante reclamemannen, want eerder lanceerde bijvoorbeeld koekjesbakker Lotus al een campagne met Eden Hazard.

De samenwerking met De Bruyne moet ook duidelijk maken dat Orange België na de naamsverandering nog een Belgisch bedrijf blijft, ondanks de Franse naam en invloed. Topman Stéphane Richard benadrukte dat de raad van bestuur nog steeds Belgisch kleurt en dat de beursnotering in Brussel blijft. Er zijn ook geen plannen om het belang van de groep in de Belgische dochter uit te breiden, aldus de topman. De Fransen hebben nu iets meer dan de helft van de aandelen in handen.