Manpower werft honderd mensen aan
Foto: Jobat.be
Om in te spelen op verdere groei, wil uitzendbedrijf Manpower in ons land honderd nieuwe krachten aanwerven. “We willen van de groei gebruikmaken, en tegelijk sterker groeien dan de markt”, stelt managing director Philippe Lacroix.

Het gaat om diverse profielen die Manpower zoekt: van verkopers, consulenten in rekrutering van specifieke profielen tot digitale specialisten. Met de aanwervingen plant het bedrijf in ons land dit jaar op ongeveer 570 vaste medewerkers af te klokken.

Eigen modellen

Met deze aanwervingen wil Manpower inspelen op de hedendaagse noden. Het bedrijf heeft als doel om de commerciële teams van de verschillende merken geïntegreerd te laten samenwerken. Daarnaast worden bedrijfsprocessen verder geautomatiseerd. Intern bij Manpower bestaat er bijvoorbeeld de functie van digital & marketing director. “Door onze IT- en marketingmensen in teams samen te laten werken, konden we onze eigen jobsite (www.joinmanpowergroup.be) op twee weken operationeel krijgen”, haalt Lacroix aan.

Op die eigen jobsite staan overigens alleen Manpower-medewerkers, alleen ‘eigen modellen’ dus. “Kandidaten willen weten waar een bedrijf voor staat. En dat doe je het best door eigen mensen in te schakelen in je rekruteringscampagne. Employer branding wordt een alsmaar belangrijker element voor werkzoekenden.”

Evenwicht digitaal en niet-digitaal

Digitaal komt dus fors opzetten, maar toch benadrukt Lacroix dat het altijd om een evenwicht tussen digitaal en niet-digitaal zal gaan. “Nabijheid blijft een cruciale factor. We willen optimaal bereikbaar blijven. Maar dat kan bijvoorbeeld ook met flexibele openingsuren in je filiaal.”

>

>

>