Virtuele bril laat toe bestemming te ontdekken voor u boekt
Foto: DBA

Met geduchte concurrenten op het web moeten reisbureaus zichzelf heruitvinden. Connections pakt uit met een nieuw winkelconcept waar reisbestemmingen naar de klant wordt gebracht, bijvoorbeeld met een 3D-reis naar New York. ‘We zetten voluit in op beleving.’

De Belgische reisoperator Connections investeerde bij de opening van hun nieuw kantoor in Hasselt in een 3D-bril waardoor klanten die een reis naar New York willen boeken al even door de stad kunnen wandelen, nog voor ze op het vliegtuig zijn gestapt. De Belgische start-up Yondr maakte daarvoor filmopnames van 360 graden.

En het concept heeft effect, want volgens de reisoperator werd drie maanden na de lancering een verkoopstijging van veertig procent genoteerd. De 3D-bril zal nu ook worden geïntroduceerd op andere locaties, zoals de nieuwe winkel in Antwerpen, op de Wapper.

In die nieuwe vestiging gaat Connections zelfs nog een stapje verder en worden vakantiebestemmingen ter plaatse nagebootst. ‘Onze klanten kunnen bijvoorbeeld plaatsnemen in een nagemaakt Amerikaans wegrestaurant of in een Aziatische hoek met een groot beeld van een draak aan het plafond’, vertelt productmanager Frank Bosteels vandaag in Gazet van Antwerpen.

‘Klanten kunnen ook de trap nemen naar Afrika, want op onze eerste verdieping komen ze terecht in een hoek met allerlei Afrikaanse motieven en maskers. Er is ook een strand dat doet denken aan de Amerikaanse surfplekken. De klant komt dan meteen in de sfeer van de regio waar hij naar toe wil.’