Hoe maakt u van een start-up een succes? We vroegen het aan enkele ondernemers die vorig jaar met hun jonge bedrijf genomineerd werden voor de wedstrijd Fast50 Rising Star van consultancybureau Deloitte. Maak kennis met de initiatiefnemers achter Smappee, Nallian, Q-Biologicals, Limecraft en Awingu.

Vandaag: Eerst Vlaanderen of meteen internationaal?
Bekijk zeker ook de vorige video’s onderaan dit artikel.

Op 18 november reikt consultant Deloitte de ‘Rising Star’ uit aan de meest veelbelovende startup van het land. De jury wordt voorgezeten door Duco Sickinghe en fileert genadeloos het potentieel van deze starters. De Standaard peilde bij de genomineerden van de vorige editie naar de geheimen van een deugdelijk beleid. 

Wie? Stefan Grosjean is oprichter en CEO van Smappee. 
Wat? Smappee ontwikkelde een slimme energiemonitor, die uw elektrische toestellen meet en vervolgens een gedetailleerd realtimeoverzicht van uw energieverbruik biedt. Het bedrijf werd verkozen als Rising Star 2014.

Wie? Jean Verheyen is oprichter en CEO van Nallian
Wat? Nallian vergemakkelijkt het ingewikkelde proces van supply chain management door up-to-date data te delen in een centrale en beveiligde cloud met zakenpartners en stakeholders.

Wie? Annie Van Broekhoven is CEO van Q-Biologicals
Wat? Q-Biologicals assisteert bij de product-ontwikkeling van kandidaat-geneesmiddelen en maakt het voor farmaceutische partners mogelijk om op grote schaal te produceren. Q-Biologicals ontstond als het voormalige departement Biologicals van Innogenetics.

Wie? Maarten Verwaest is mede-oprichter en CEO van Limecraft
Wat? Limecraft ondersteunt videoprofessionals van shoot tot post-productie met een geïntegreerde aanpak, waarbij alle afzonderlijke productiedocumenten worden vervangen door één gebruiksvriendelijke interface. 

Wie? Walter Van Uytven is CEO van Awingu
Wat? Awingu maakt thuiswerken makkelijker dan ooit met een online platform dat toegang biedt tot al uw bestanden, apps en software vanuit om het even welk toestel, browser of besturingssysteem.

In de komende dagen ontleedt De Standaard de positie van België als start-upland en het belang van een sterk netwerk.

Eerder in deze reeks verscheen al:

Hoe vindt u het gat in de markt?

 

Hoe overtuigt u geldschieters?

 

Hoe vindt u de juiste mensen?

Hoe belangrijk is je netwerk?