Tine Embrechts werd Andy Warhols Marilyn Monroe, Herman Brusselmans de Mona Lisa van Leonardo Da Vinci, Jurgen Delnaet ging voor Vincent Van Gogh, Clara Cleymans werd het Meisje met de parel van Johannes Vermeer, Mauro Pawlowski kroop in de huid van Frida Kahlo en Marijn Devalck waande zich even Rubens.

Elk van hen kiest ‘voor eerlijk’, zo klinkt de campagne. Zo kiest Tine Embrechts bijvoorbeeld voor schuimwijn uit Chili en Mauro Pawlowski voor groene thee uit Laos.

Met de campagne promoot Oxfam zijn Cadeaudagen . ‘In november en december organiseren honderden Vlaamse wereldwinkels de Oxfam Cadeaudagen, zijn ze vaker open en breiden ze hun assortiment uit’, stelt de organisatie. ‘Want dit is dé tijd van het jaar om te kiezen voor eerlijke geschenken.’

Al sinds 2005 poseren BV’s voor de camera van Lieve Blancquaert om de eerlijke producten van Oxfam in de kijker te zetten.