Bekende Antwerpenaren promoten Uniqlo
Om de komst naar België te vieren, mag Uniqlo rekenen op zes bekende Antwerpse ‘ambassadeurs’ Foto: Uniqlo

Op 2 oktober opent de Japanse modeketen Uniqlo een eerste vestiging in België op de Meir in Antwerpen. Om de komst naar ons land niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, kan de winkel rekenen op enkele bekende Antwerpse gezichten.

Het Japanse Uniqlo (afkorting voor Unique Clothing) focust zich sinds zijn lancering in 1984 vooral op basics in kwaliteitsvolle materialen én in ontelbaar veel kleuren, en is zo uitgegroeid tot een populair massamodemerk. De winkel maakte vorig jaar bij de beursgang in New York bekend dat het de ambitie heeft om tegen 2020 de wereldwijde nummer één te worden, voor Inditex (Zara) en de H&M-groep.

De opening van een vestiging in België - Uniqlo’s vijfde kleinhandelsmarkt in Europa - is de volgende stap in het Europese expansieplan van de keten. Fans kunnen vanaf 2 oktober op de Antwerpse Meir terecht. De winkel op nummer 67-69, waar vroeger New Yorker zat, telt meer dan 1300 vierkante meter. Er zullen ongeveer honderd mensen werken.

Om de komst naar België te vieren, huurde Uniqlo zes bekende Antwerpse ‘ambassadeurs’ in: Bent Van Looy, Helena Eeckeleers, Felix Denayer, Joke De Coninck, Mark Colle en Francine Martens. ‘Zij zullen tonen hoe de LifeWear van Uniqlo past in het dagelijks leven van ieder van ons, ongeacht leeftijd, achtergrond of persoonlijke stijl’, klinkt het.