Tata steekt 100 miljoen dollar in Uber
archiefbeeld. Foto: Photo News

Het Indiase conglomeraat Tata investeert ongeveer 100 miljoen dollar (90 miljoen euro) in de online-taxidienst Uber. Tata wordt zo de belangrijkste partner van Uber in India, dat de tweede belangrijkste markt is voor het bedrijf achter de omstreden applicatie.

Uber is in achttien steden in India actief en maakte begin deze maand bekend dat het verder uit wil breiden in het land en gaat daarvoor 1 miljard dollar (914 miljoen euro) investeren. India is na de Verenigde Staten de grootste bron van inkomsten voor Uber en het is samen met China de belangrijkste groeimarkt voor de online-taxidienst.

Uber Technologies, het bedrijf achter de applicatie, wil in de komende maanden niet alleen groeien tot 1 miljoen ritten per dag in India, het wil ook nieuwe producten en betaaloplossingen ontwikkelen voor de lokale markt.

De Tata-groep, met hoofdkantoor in het Indiase Mumbai, is in verschillende branches actief. Het meest bekende onderdeel is waarschijnlijk Tata Motors, een in India zeer populair automerk dat ook de Europese merken Jaguar en Land Rover in de portefeuille heeft.