Bob Marley wordt gezicht van nieuw cannabismerk
Foto: rr
De familie van de reggaelegende Bob Marley lanceert het cannabismerk ‘Marley natural’. Ze gaat daarvoor in zee met Privateer Holdings, dat ‘strategische investeringen in de cannabisbranche’ plant.

Volgens de nazaten van Marley zou de zanger opgetogen geweest zijn met het initiatief. Hij overleed in 1981 op 36-jarige leeftijd. 

‘Mijn vader zou blij geweest zijn dat de helende kracht van het kruid in de belangstelling kwam’, aldus zijn dochter Cedella Marley. ‘Hij zag marihuana als iets spiritueels, dat het welzijn aanwakkert, de reflectie stimuleert, de creativiteit bevrijdt en een verbinding legt met de natuur.’

Het bedrijf wil niet enkel verpakte cannabis verkopen, maar ook crèmes, lotions en accessoires op basis van cannabis. Privateer Holdings is zelf al betrokken bij de productie van medicinale cannabis. Volgens ceo Brendan Kennedy kan het merk uitgroeien tot de ‘Starbucks van de cannabisbranche’, nu meer staten in de VS de drug legaliseren. Hij schat de markt voor gelegaliseerde cannabis in de VS op 1,5 miljard dollar.