Nieuwe campagne Victoria's Secret trapt fans op de tenen
Foto: REUTERS
Het Amerikaanse lingerielabel Victoria’s Secret pakt wel vaker uit met topmodellen die weinig om het lijf hebben. Toch zet de recente campagne kwaad bloed bij heel wat vrouwen in de Verenigde Staten.

Het lingeriemerk lanceert een nieuwe reeks beha’s met de naam Body. De nieuwe reclameslogan is dan ook het grappig bedoelde the perfect 'Body'. Grappig of niet, de campagne kan niet op veel publieke bijval rekenen, vooral niet omdat die wordt vergezeld door drie graatmagere modellen.

Drie Amerikaanse meisjes hebben nu een protestcampagne op poten gezet opdat de nieuwe campagnebeelden uit het straatbeeld zouden worden verwijderd. Ze noemen de campagne 'onverantwoordelijk' en vrezen dat dit de onzekerheden van jonge vrouwen over hun lichaamsbeeld zal voeden wanneer zij niet binnen het klassieke schoonheidsbeeld passen.

De petitie werd eerder deze week op change.org gelanceerd. De actievoerders eisen een verontschuldiging van het lingerielabel en hopen dat het merk alsnog beslist om het campagnemateriaal uit het straatbeeld te verwijderen.