Schoenen en grotere maten moeten Abercrombie & Fitch redden
Foto: pn

Het Amerikaanse kledinglabel Abercrombie & Fitch heeft het niet onder de markt en hoopt klanten terug te winnen door de collectie alsnog uit te breiden met grote maten én een eigen schoenenlijn.

Het Amerikaanse bedrijf heeft het voorbije jaar zo’n dertig procent van zijn waarde verloren. Vooral modeketens als H&M en Forever 21 slaagden er door hun snelle manier van werken in om marktaandeel van Abercrombie & Fitch af te snoepen. Het merk dat bekendstaat om zijn eenvoudige stijl kan daardoor moeilijk opboksen tegen de hippe en goedkopere ketens, die veel meer afwisselen in hun collecties.

Bovendien heeft ook de hele hetze rond de kleine maatjes (geen enkel kledingstuk voor vrouwen is groter dan een large) heeft Abercrombie & Fitch weinig goeds gedaan. Door alsnog grotere maten te gaan aanbieden hopen ze een deel van hun klanten terug te winnen en/of een nieuw publiek aan te boren. Jongere klanten willen ze dan weer naar hun winkels lokken met een eigen schoenencollectie, die vanaf volgende zomer beschikbaar zou moeten zijn, zo heeft het bedrijf zelf aangekondigd.