Abercrombie & Fitch sluit Gilly Hicks-winkels
Foto: Associated Press / Reporters

Wegens tegenvallende verkoopcijfers sluit het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch de winkels van zijn dochteronderneming Gilly Hicks. Het kledingmerk zelf blijft wel bestaan.

In de toekomst zal het ondergoed voor jonge vrouwen enkel nog direct of via de winkels van zustermerk Hollister worden verkocht, maakte het bedrijf bekend. Volgens de website van Gilly Hicks zijn er wereldwijd 23 winkels, vooral in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië.

Minder succes

Abercrombie & Fitch kende een hele tijd succes, maar de interesse van het jonge klantenbestand neemt af. In het pas afgesloten kwartaal van het boekjaar was de omzet van het bedrijf met 12 procent gedaald tot 1 miljard dollar (740 miljoen euro) tegenover dezelfde periode vorig jaar. De jonge klanten kochten minder aan, verklaarde ceo Mark Jeffries vanuit het hoofdkwartier van Abercrombie & Fitch in New Albany, in de Amerikaanse staat Ohio. Nabeurs zakte het aandeel met 7 procent.

Abercrombie & Fitch werd in het verleden meermaals bekritiseerd omdat het modemerk zich in de eerste plaats richt op aantrekkelijke jongeren met een perfect figuur. Het bedrijf probeert nu ook zijn imago bij te schaven.

Voor woensdag riep Abercrombie & Fitch een analistenconferentie bijeen. Op 21 november stelt het bedrijf zijn volledige jaarverslag voor.