Vogue is minder invloedrijk dan gedacht
Foto: Vogue

Vogue wordt vaak als het belangrijkste magazine van de modewereld beschouwd, maar volgens een onderzoek van is dat niet langer het geval. In de ‘2013 Magazine A-List’ die ze op hun website hebben opgesteld vinden we het legendarische modeblad zelfs niet meer terug.

Volgens Advertising Age was het geen bewuste beslissing om Vogue niet in de lijst op te nemen. Ze gaan vooral op zoek naar hoe een magazine er volgens hen in de toekomst moet uitzien. ‘Tijdschriften moeten authentiek zijn,’ zegt Lauren Sherman van de website Fashionista. ‘Vogue is nog steeds heel traditioneel.’

Volgens verschillende bronnen is de invloed van Vogue heel groot, maar slaagt het magazine er niet in om te evolueren, te moderniseren en te verrassen. De tijdschriften die wel in de top tien belandden, weten perfect op welke doelgroep ze zich moeten richten en staan open voor vernieuwing. Zo richt Bon Appetit zich op de foodies, wordt Vice vooral gelezen door hipsters en bladeren alle cool kids door W.

De A-List volgens Advertising Age:

1. Bon Appetit
2. Esquire
3. Vice
4. InStyle
5. Elle
6. Women’s Health
7. New York
8. Eating Well
9. W
10. Men’s Fitness