NMBS reageert op klachten reizigers via Twitter
Foto: REUTERS

De NMBS lanceert vandaag het officiële Twitter-account @NMBS. Daarop wil de spoorwegmaatschappij informatie delen met de reizigers en de conversatie aangaan met doorgaans vrij kritische twitteraars. Dat meldt Metro donderdag.

Via het Twitter-kanaal @NMBS zal een team van NMBS-medewerkers reizigers de reizigers snel proberen te informeren. De NMBS startte eerder al met een aantal mobiele toepassingen. De Twitter-account, die te bereiken is van 6 uur ‘s ochtends tot 22 uur ‘s avonds, moet die ondersteunen en aanvullen.

De NMBS wil reizigers in eerste instantie in real time informatie geven over de te nemen route of over incidenten in de treinstations die op die reisweg liggen. Bovendien zullen reizigers vragen kunnen stellen op de account. De NMBS wil via @NMBS ten slotte ook kunnen communiceren met reizigers die ergens vastzitten op de trein.

 

De NMBS zat al even informeel op de sociaalnetwerksite, met @StationschefBMO, de man achter #nmbSocial. Hij zou nu ook mee aan de totstandkoming van de officiële account zitten.