Filmmaker countert Abercrombie & Fitch
Foto: rr

De Amerikaanse filmmaker probeert met een ludieke actie het imago van kledingketen Abercrombie & Fitch onderuit te halen.

Oude quotes van Mike Jeffries, CEO van de kledingketen Abercrombie & Fitch, waarin hij zegt dat enkel de ‘coole, populaire kinderen’ zijn kledij mogen dragen, zorgden vorige week voor een relletje. De (oude) uitspraak schoot ook bij Karber in het verkeerde keelgat.

In een filmpje omschrijft hij Abercrombie & Fitch als een ‘afschuwelijk bedrijf dat alleen maar aantrekkelijke mensen aanneemt, terwijl hun CEO er ironisch genoeg zelf zo uitziet’. Hij laakt ook het feit dat de winkelketen geen XL of XLL meer verkoopt omdat het bedrijf niet wil dat dikkere vrouwen A&F dragen.

Karber trok daarom naar Skid Row, de daklozenbuurt in Los Angeles en deelde er kledij van het merk uit aan de daklozen. Hij roept iedereen op om hetzelfde te doen.