Blunder bij Washington Post: 'Palin naar Al Jazeera'
Palin gaat dus niet naar Al Jazeera, maar bezorgde de Washington Post wel het schaamrood op de wangen. Foto: pn

‘Enkele weken nadat ze Fox News heeft verlaten, komt Sarah Palin opnieuw boven water. Ze zal binnenkort aan de slag gaan als gastvrouw en commentator bij Al Jazeera America.' Dat schreef de satirische website The Daily Courrant. Een medewerkster van de Washington Post tuinde er met open ogen in. Dat meldt deredactie.be.

Als Suzi Parker, de journaliste die het stuk schreef, iets meer tijd had doorgebracht op de satirische site, had ze waarschijnlijk doorgehad dat er iets niet in de haak was. De site meldt bijvoorbeeld ook dat Poetin een grizzlybeer doodde met zijn blote handen en dan George W. Bush per ongeluk op Obama stemde.

Maar al deze waarschuwingen gingen verloren aan Parker. Ze schreef met vlotte pen dat Palin op termijn het gezicht moest worden van de nieuwszender uit Qatar. Het verhaal begon zijn eigen leven te leiden en noodzaakte zelfs Al Jazeera tot een officieel statement: ‘Er is geen gesprek geweest tussen de zender en Sarah Palin.'

Ondertussen is Suzi Parker de eer te beurt gevallen het mikpunt van spot te zijn op Twitter en andere socialenetwerksites.