Brussels Airlines past logo aan na onrust over 13 bolletjes
Foto: belga
BRUSSEL - De luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines, die in maart 2007 de opvolger wordt van SN Brussels Airlines en Virgin Express, past het nieuwe logo aan. De dertien bolletjes die de letter "b" vormen, veroorzaken onrust bij bijgelovigen en wordt daarom gewijzigd in een "b" met veertien bolletjes. Woordvoerder van Brussels Airlines, Geert Sciot, bevestigde het nieuws waarmee vrtnieuws.net uitpakte.
,,Nadat we de nieuwe luchtvaartmaatschappij en het logo met dertien bolletjes op 7 november voorstelden kwam er vooral reactie uit Italië en de Verenigde Staten omdat het getal dertien er niet geliefd is''', zei Sciot. Ook sommige Belgen reageerden op het aantal bolletjes in het nieuwe logo.

,,Daarom hebben we een week later besloten om een logo uit veertien bolletjes te maken. Maar je moet de bolletjes echt goed tellen om het verschil te zien'', aldus de woordvoerder.

Omdat er slechts één vliegtuig voorzien was van het logo met dertien bolletjes is het geen zware investering voor de luchtvaartmaatschappij. ,,Zowel de uniformen als het briefpapier moeten nog gemaakt worden. Momenteel werden wel al twee vliegtuigen in het logo met veertien bolletjes geschilderd'', zegt Sciot.

Volgens de woordvoerder kampt heel de toeristische sector met het getal 13. ,,In sommige hotels bestaan geen kamers met het nummer dertien en in bepaalde vliegtuigen is er ook geen rij dertien'', besluit Sciot.