Dierenkoppen treden massaal binnen in onze kledingkast, en daar pikt ook de Belg Bert Dries een graantje van mee. Amper vijf maanden geleden begon hij T-shirts en sweaters met zijn eigen print te bedrukken, maar de Angrybears verkopen ondertussen als zoete broodjes.

Bert Dries is van opleiding grafisch vormgever (hij heeft ook het artwork van de Gentse rapformatie Uberdope verzorgd) en was niet meteen van plan om in de modewereld te stappen. Maar om toch iets te doen met de vele prints, besloot hij om T-shirts te bedrukken. Na een eerste poging met een schattig beertje, kwam de Angrybear tot leven, een woeste berenkop in zwart-wit.

Amper vijf maanden nadat hij zijn eerste T-shirt bedrukte, lopen de zaken als een trein. De grijze versies (overigens truien van het kwalitatieve label American Apparel) zijn zo goed als uitverkocht, Angrybear the black edition is sinds kort beschikbaar.

Wie wel eens op sociale netwerksites als Twitter of Instagram vertoeft, heeft de berenprints vast al eens zien passeren. Bert - zelf niet zo'n extraverte persoonlijkheid - post er vaak eerste schetsen en vraagt ook aan zijn kopers om een foto van zichzelf mét sweater of T-shirt achter te laten. 'Een extra idee om de exposure te vergroten', zo vertelde hij in onze weekendkrant. 'En ook dat werkt alweer. Ik denk dat ongeveer de helft van de mensen ingaat op dat verzoek.'

T-shirts kosten 30 euro, sweaters 55 euro en zijn verkrijgbaar via de webshop van Musketon.