Twitteractie kost Lidl 200.000 euro
Een uit de hand gelopen Twitteractie van Lidl kost de supermarktketen maar liefst 200.000 euro. Per persoon die een bericht op Twitter zette met hashtag '#luxevooriedereen', zouden vijf maaltijden weggegeven worden. 'We zijn compleet verrast door het succes van de actie', zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

De actie begon maandagochtend en tegen dinsdagochtend om 8 uur waren er al 1.500 tweets opgedoken met de hashtag #luxevooriedereen. 'Dat is veel meer dan we verwacht hadden', zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt op Radio 1. 'Dat komt neer op meer dan 7.500 maaltijden. Het gaat om viergangenmenu's, die ons elk 20 euro kosten.'

Lidl heeft de actie nu stopgezet. Omdat de keten vindt dat iets meer dan 7.500 maaltijden geen mooi afgerond aantal is, verhoogt Lidl het aantal maaltijden naar 10.000. 'Het kost ons dus 200.000 euro', zegt Rynwalt, die ontkent dat de actie eigenlijk tot Kerstmis zou lopen. 'Dat was een misverstand, de actie zou sowieso maar 24 uur duren. Door deze verhoging willen we de kritiek nu wat laten verstommen. Het is een mooi initiatief en we zijn blij dat we dit hebben kunnen doen.

Bekijk hier enkele van de reacties die gisteren getweet werden: