De technocraat

Boerderij zkt. spelers

De wereldbevolking lijkt te zijn bekomen van haar verslaving aan Farmville. Voor wie geregeld op Facebook rondhangt, is dat geen nieuws. Maar voor beleggers was het een grote schok. Zij dachten dat Zynga, de maker van Farmville, Castleville, Cityville en nog een paar andere -villes, een geheim recept had voor het lanceren van succesgames. Ook al zat er in die opeenvolging van titels toch wel een kleine hint dat de verbeelding enigszins uitgeput was aan het raken (heus, jongens, ‘Cityville’?).
Boerderij zkt. spelers
rr

De spelletjesfabriek Zynga was trouwens vooral gespecialiseerd in het inpikken en snel nabouwen van een idee dat elders goed scheen te werken. Maar eenmaal het bedrijf een beursnotering en dus stapels virtueel geld had, was zelfs namaken niet meer nodig. Zynga betaalde 200 miljoen om de makers van het successpelletje Draw Something op te kopen. Enkele weken later was de Draw Something hype alweer voorbij.

Spelletjes op Facebook, ze hebben Zynga groot gemaakt. Maar het blijkt een voorbijgaande ...

Nog geen abonnee?
Abonneer voordelig om verder te lezen

Lees dS Avond, de digitale krant en Archief+.

Ja, ik neem een proefabonnement

Bekijk onze formules >
Neem een dagkaart >

Reeds abonnee?

Nog niet geregistreerd?

Registreer