Terry Richardson schiet campagne van Jimmy Choo
Foto: Jimmy Choo - Terry Richardson
De nieuwe wintercampagne van het exuberante merk Jimmy Choo werd in beeld gebracht door de eigenzinnige Terry Richardson. Als setting koos de Amerikaanse fotograaf een Rolls-Royce Phantom V oldtimer.

No nonsense fotograaf Terry Richardson mocht zich ontfermen over de wintercampagne van het Londense schoenenlabel. Een leuke verrassing want de blingblingcollectie van Jimmy Choo staat in schril contrast met de ruwe stijl van Richardson.

Terry Richardson liet zich voor de campagne inspireren door de rock-'n-rollers uit de jaren zestig. Muze van dienst was Marianne Faithfull. 'De campagne moest vooral de glamoureuze maar tegelijk onschuldige sfeer van de jaren zestig uitademen. Het is een ode aan de eclectische rock-'n-rolloutfits van toen', aldus creatieve directeurs Sandra Choi en Simon Holloway.

Het duo koos voor de opkomende modellen Querelle Jansen en Jonas Kessler. Camilla Nickerson verzorgde de styling. 

De beelden werden geschoten vanuit het perspectief van een paparazzifotograaf die binnenpiept in een limousine. Om het sixties rock-'n-rollgehalte op te drijven, koos het label voor een oude Rolls-Royce.

Vanaf augustus is de campagne onder meer te zien in de Amerikaanse Vogue en Harper’s Bazaar.