Shazam-TV gelanceerd in België
Foto: shazam
Shazam, de populaire software die muziek herkent, heeft sinds kort een TV-variant op de markt gebracht. Op basis van het geluid van een reclamespot, herkent de applicatie over welk merk het gaat. Axe is de eerste adverteerder in België die hiermee hun TV reclame interactief maakt.

In hun nieuwste reclamespot verschijnt de tag na enkele seconden waarna de consument met zijn mobiel de reclamespot kan 'taggen'. Nadien verschijnt er een tag op de smartphone en kunnen de gebruikers de making of zien, een prijs kunnen winnen of naar de Axe Facebook fanpage gaan.

Volgens Mindshare, het media-agentschap die met het idee kwam aanzetten, zal dit soort van interactiviteit vaker en vaker voorkomen. "Consumenten zijn multitaskers aan het worden en zitten vaak met hun smartphone en/of tablet voor TV. Niet gebruik maken van deze opportuniteit zou zonde zijn" zegt het bureau.

In België zijn er meer dan 200.000 unieke Shazam-gebruikers die gemiddeld per maand 1.1 miljoen liedjes taggen.