'Lippenstift wordt duurder'
Foto: shutterstock
Nu felle kleuren op vrouwenlippen helemaal terug zijn, stijgt ook de prijs van de lippenstift lichtjes. Dat schrijft de website van de Wall Street Journal.

Dankzij de catwalkshows van ontwerpers als Jason Wu is de felle lippenstift weer populair geworden: vrouwen leggen weer nadruk op hun lippen in plaats van hun ogen. 'Er is iets heel modern aan een egale huid, achteruit getrokken haar en sterke lippen', vertelt James Boehmer, directeur van het cosmeticabedrijf NARS.

In beautytermen wisselen de lippen en de ogen elkaar af wanneer het op trends aankomt: tussen 2007 en 2009 werd er een daling vastgesteld in de verkoop van lippenstift door de populariteit van de smokey eyes. Volgens marktonderzoek van de NPD Group steeg de verkoop van lippenstift in 2011 weer met 13 procent tegenover 2010.

Gevolg van die populariteit is dat de prijs van lippenstift lichtjes stijgt: zo kost een lippenstift van het luxemerk Tom Ford Beauty 36,60 euro, terwijl dat een jaar geleden nog 34,30 euro was. Cosmeticamerk Bobbi Brown verhoogde de prijzen van zijn lippenstiften in juli van 16,77 euro naar 17,54 euro. Consumentenanalyst Mary Nanfelt van IBIDWorld geeft als verklaring dat vrouwen het niet erg vinden om meer dan 25 euro uit te geven aan een lippenstift, wellicht omdat ze er ook maar een keer per half jaar een nieuwe hoeven te kopen.