De Zweedse interieurgigant IKEA promoot zijn jaarlijkse koopjes op een eigenzinnige manier en toont aan dat ook de platte verpakkingen van zijn doe-het-zelf-meubels bij thuiskomst nog een dienst kunnen bewijzen. Onder het motto 'You can get more' maak je een bed, een stoel of een lamp uit overbodig verpakkingsmateriaal.

Het Italiaanse reclamebureau AUGE Headquarter ontwierp in opdracht van de Zweedse meubelgigant een bed, een stoel en een lamp uit kartonnen verpakkingen van IKEA. Uit de typische, platte kartonnen dozen waarin het meubilair van de Zweden - waarmee de consument thuis zelf nog aan de slag moet - vallen dus kennelijk óok nog eens meubels samen te stellen.

IKEA was in 1956 het eerste bedrijf dat de voordelen van 'platte' verpakkingen inzag en maakt sindsdien faam met meubels die de consument thuis nog in elkaar moet schroeven. Platte verpakkingen sparen verpakkingsmateriaal, drukken de transportkosten en die besparingsstrategie is - naast een originele reclame voor hun superkoopjes - precies ook wat IKEA met deze stunt wil bevestigd zien.