Snoepreep Mars viert 50 jaar in België
Foto: MarsBelgium
De chocoladereep Mars viert in 2012 zijn 50-jarig bestaan in België. Daarom worden tal van acties via sociale netwerksites op poten gezet, terwijl ook de verpakking een tijdelijke 'vintage' look wordt aangemeten.

Het recept van de chocoladereep - een combinatie van nougat, karamel en chocolade - is al meer dan 100 jaar oud, maar Mars werd pas in 1962 ook officieel in België gelanceerd. In het begin leek de snoepreep - die in de Verenigde Staten trouwens nog steeds 'Milky Way' heet - op een opgesteven milkshake. Het was Frank C. Mars die in die van het goedje een individuele reep, omhuld met chocolade, maakte.

Zowel de verpakking als het logo van de chocoladereep worden in 2012 in de kijker gezet. De zwarte verpakking met het rood-gouden logo bleven quasi identiek sinds de jaren '30 - met uitzondering van Wereldoorlog II, waarin het goud tijdelijk uit het logo moest verdwijnen. Mars Inc., het bedrijf achter de snoepreep, is een familiebedrijf dat ook Snickers, Twix, Balisto, Bounty en M&M's bij ons op de markt bracht.

Volgend jaar krijgen de Marsrepen een speciale vintageverpakking, om de verjaardag te vieren. Wie de verschillende acties op de sociale netwerksites wil volgen, kan dat via deze website.