Van Quickenborne en Proximus botsen over problemen buitenlandnetwerk
Foto: belga
Minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne vindt dat gsm-operator Proximus zijn klanten moet vergoeden voor "de povere service" rond de problemen met het buitenlandnetwerk zaterdag. Dat zegt de minister maandag in Het Laatste Nieuws. Moedermaatschappij Belgacom vindt dat een straat te ver.

Proximus had zaterdag problemen met het buitenlandnetwerk. "Wat mij zo heeft geërgerd, is dat Proximus nauwelijks heeft gecommuniceerd over de problemen", stelt Van Quickenborne (Open Vld).

Volgens de minister heeft Proximus het nagelaten om zijn klanten op de hoogte te houden: niet via de homepage, niet via Twitter of via Facebook. Bellen naar de klantendienst vanuit het buitenland was evenmin mogelijk.

Van Quickenborne vindt dat Proximus met een vergoeding over de brug moet komen. "Niet alleen omwille van de gebrekkige communicatie, maar ook omdat de klant betaalt voor die dure service".


Belgacom heeft geen oren naar het verzoek van de minister. "Wij hebben wel genoeg gecommuniceerd", zo reageert woordvoerder Jan Margot. Volgens hem is Belgacom "hier het enige slachtoffer".