Na de pils en het speciaalbier: het lifestyle-bier
Pedro Pereira toont zijn bieren en proeft de Plezir Blond.lvl Foto: © Leo van der Linden
Er is een nieuwkomer op de Belgische biermarkt: 'Plezir' wordt naar eigen zeggen een 'lifestyle-bier voor mannen en vrouwen'.

Wijn rijmt op venijn en bier op plezier, u kent dat wel. Maar wie 'plezier' zegt, kan het vanaf vandaag ook over een biermerk hebben. Het werd volgens een persbericht bedacht door broer en zus Pedro en Dorothee Pereira uit Lier. De brouwer van het nieuwe biermerk is brouwerij Sint-Jozef uit Opitter, in het Limburgse Bree.

Het bier zelf mochten we nog niet smaken, maar de marketing is alvast tot in de puntjes verzorgd. Plezir heet een 'unisex lifestyle-bier' te zijn dat 'niet kiest voor het traditionele “macho”- of “rijk verleden”-imago'.

Welk imago dan wel, vraagt u zich af? Wel, Plezir blijkt een bier voor flirters te zijn. 'Om mannen en vrouwen te laten kennismaken met Plezir werd het bier de trotse sponsor van het flirten. Rond dit thema worden geregeld plezierige acties gelanceerd', lezen we.

Afgelopen maand trokken de promoteams van het nieuwe merk naar enkele drukbevolkte pleinen in Vlaanderen en Brussel, waar ze voorbijgangers aanspraken. Op hun t-shirts stonden boodschappen als 'Flirt met mij' of 'Geef mij je beste openingszin'.

Wie dat wilde, kon  een foto laten maken en die nadien downloaden op www.plezir.be. En uiteraard heeft het biermerk ook een Facebook-pagina waar je tickets kan winnen voor het lanceringsfeest van Plezir, aanstaande zaterdag.

Plezir komt in vier versies op de markt (alleen in de horeca). Het blonde pintje (33 cl) krijgt een adviesprijs van 2,7 euro, de Plezir Brown kost 3,2 euro. Er is ook een 'Plezir D Lux Blond' en een 'Plezir D Lux Rosé', die telkens 12,9 euro kosten voor 75 cl.