Maes-marketeer Nicolas Lambert naar Darwin BBDO
Nicolas Lambert (r.) wordt Strategy Director en Deputy Managing Director bij Darwin BBDO. Foto: Darwin BBDO
Nicolas Lambert (40), Marketeer van het Jaar 2010, gaat aan de slag bij het reclamebureau Darwin BBDO.

Nicolas Lambert wordt er Strategy Director en Deputy Managing Director. Hij werkte eerder bij de consumptiegoederenreus Unilever en bij de brouwers Inbev en Alken-Maes, waar hij de biermerken Maes en Grimbergen herlanceerde. Lambert werd Marketeer of the Year (Trends en Stichting Marketing) en Advertising Personality of the Year (PUB Magazine en UBA – Unie Belgische Adverteerders).

Lambert start officieel op 15 juni bij Darwin BBDO, maar loopt nu reeds mee op een aantal klantenprojecten.

Darwin BBDO, de Belgische tak van de BBDO-groep, groeide vorig jaar naar eigen zeggen met 21%. Afgelopen januari nam het bureau het online bureau Litic binnen. Met de overstap van Lambert versterken we nu ook ons management”, zegt directeur Guy Geerts.