Stella Artois maakt weinig indruk op publiek Super Bowl
Foto: rr
Het reclamespotje voor Stella Artois tijdens de Amerikaanse Super Bowl heeft niet meteen indruk gemaakt op de Amerikaanse tv-kijker.

Het spotje van AB Inbev haalde in een onderzoek van het onderzoeksbureau Media Curves met een score van 39,42 procent slechts de honderdste plaats. 

Inbev haalde in het onderzoek van Media Curves wel nog een derde plaats met  'Dog Party' voor Bud Light. 'Tiny Dancer' van Budweiser viel met een elfde plaats net buiten de top 10.

Bandenfabrikant Bridgestone haalde de hoogste score met 'Beaver'. De National Footbal League haalde met 'Best Fans' de tweede plaats. Autofabrikant Volkswagen is de enige adverteerder met twee spotjes in de top tien: 'Darth Vader' op 4 en 'Black Beetle' op 8.

In de top 10 vinden we verder nog commercials van Doritos, Walt Disney, Coca Cola, Snickers en Careerbuilder.

Ook USA Today kraakt spotje af

Ook een testpanel van USA Today kende geen genade voor Stella Artois. In de krant kreeg de spot een quotering van 5,3 op 10. Het spotje eindigde daarmee 57ste op 61 spotjes. Met 'Dog Party' haalde AB Inbev in dit onderzoek wel de eerste plaats binnen. Het spotje voor Bud Light kreeg een appreciatie van 8,35 op 10.

Het spotje van Stella Artois was de eerste commercial ooit voor een Belgisch bier tijdens het grootste sportevenement van de Verenigde Staten. Inbev betaalde zowat 4,4 miljoen euro om het spotje te laten uitzenden en huurde Oscarwinnaar Adrien Brody in voor het filmpje.

De Leuvense brouwer blunderde overigens ook in het opzet van zijn filmpje. Terwijl Belgisch bier in de Verenigde Staten een kwaliteitslabel is, wordt het bier in het spotje gepresenteerd als Frans. Brody zet in het spotje immers een crooner neer in een Parijse nachtclub.

Bekijk de leukste commercials uit de Super Bowl