Online winkels Proxis.be en Azur.be smelten samen
Foto: azur
De online mediawinkels Proxis en Azur, twee pioniers van de online verkoop in ons land, gaan fusioneren. De koepel “proxis.be & azur.be” wordt naar eigen zeggen de grootste online mediawinkel van België.

De merknaam proxis.be was tot nu toe in handen van de boekenketen Club, die 32 winkels in België telt. Gisterenavond bereikte azur.be een akkoord met Club over de overname van de website en merknaam proxis.be. Azur.be, dat boeken, dvd’s, muziek en games verkoopt, maakt zelf deel uit van de groep Medio, geleid door Jo Vansteenvoort.

Proxis.be en azur.be zullen voortaan nog één website uitbaten. De klanten van beide websites kunnen nog altijd terecht op de bestaande webadressen azur.be of proxis.be.

Het fusiebedrijf hoopt zich ook op de Nederlandse markt te kunnen vestigen, zo blijkt uit een persbericht.

‘Voor Club is dit samengaan een mogelijkheid om zich nog meer te richten op haar kernactiviteit: de uitbating van winkels voor boeken en papier gericht op het gezin, waarbij het rechtstreeks contact met onze klanten cruciaal is’, zegt algemeen directeur Maud Leschevin van Club.