Een groepje Belgische internetactivisten scoort op dit moment een gigantische hit op YouTube. Met hun tweewekelijkse realitysoap "ATHENE" staan ze de voorbije maanden onafgebroken aan de top in de meest bekeken clips en haalden ze de Los Angeles Times.
De makers van ATHENE zijn dezelfde mensen als die achter de Antwerpse politieke partij NEE, met als bekendste exponent Tania. Die beloofde in haar kiezers in een ophefmakende campagne 40.000 blowjobs als ze verkozen zou geraken, iets dat overigens niet lukte.

Na de federale verkiezingen stortten Tania, haar vriend Bachir en enkele vrienden zich op het internet. Ze begonnen met I Power, een vereniging van internetactivisten.

De groep produceert nu een van de grootste YouTube-hits van de voorbije maanden. Het gaat om de serie ATHENE, die ze zelf omschrijven als een "Borat-stijl reality show over een extravagante gamer". De filmpjes doen het zo goed dat de LA Times er een lang artikel aan wijdde.

Dat de filmpjes van I Power zo massaal bekeken worden, heeft onder meer te maken met de uitgekiende manier waarop de Belgen ze presenteren. Zo krijgt elke clipje een seksueel getinte titel mee en een uitdagende foto van Tania. "Met een kijkcijfertotaal van 55 miljoen over de voorbije 6 maanden is het kanaal een van de grootste internetfenomenen ooit en daar zal niet zo snel verandering in komen aangezien de populariteit van I Power en ATHENE exponentieel blijft stijgen", zo zegt Reese Leysen van I Power.

I Power telt 5 leden en gebruikt zijn YouTube kanaal ook voor serieuzere I Power-serie, een wekelijks discussieprogramma over activisme, levensstijl en sociaal-politieke onderwerpen. Die halen ook al veel kijkers en genereren bovendien heel wat discussie op het internet. Voorbije onderwerpen waren onder meer zelfmoord, censuur en de macht van grote bedrijven.