De beste beauty van deze herfst
Foto: rr
Tijd om zomerproducten op te bergen, herfstige dagen vragen om een aangepaste beautyroutine. Goed nieuws: er zijn genoeg nieuwe crèmes, poeders, geuren en make-up om uit te kiezen.

1. Victoria Beckhams eerste collectie voor Estée Lauder was in een wip uitverkocht, dus komt er nu een tweede collectie. De lijn is geïnspireerd door Beckham's lievelingssteden: Miami, Londen, New York, Los Angeles en Parijs en weerspiegelt haar persoonlijke kijk op schoonheid. Tien favorieten uit de eerste collectie maken hun comeback, achttien nieuwe producten worden aan de collectie toegevoegd. ?Prijzen tussen 33 en 91 euro, verkrijgbaar vanaf 9 oktober.

2. Tom Ford lanceert niet één, niet twee maar honderd lipsticks. De tinten - de collectie heet 50 Boys en 50 Girls - zijn genoemd naar mannen en vrouwen die de ontwerper bewondert. Van neutrale nudes en mauve tinten tot levendig roze, koraal en rozig rood. Voor ieder wat wils, maar deze keer dan écht. Tom Ford Boys & Girls, 35 euro per stuk.

3. Parfumlanceringen zijn er in overvloed. Er is Gabrielle, de nieuwe crèmige, bloemige geur van Chanel (50 ml, 103 euro). Prada's La Femme Prada Intense is een zwoele oosterse geur met tuberoos, ylangylang en patchoeli (35 ml, 79,42 euro). Voor de mannelijke versie koos Prada voor amber, patchoeli, iris en tonkaboon (50 ml, 80,65 euro). Hermès lanceert een geur voor millennials. Twilly d'Hermès bevat gember, sandelhout en tuberoos, het speelse flacon kreeg een lief lijk strikje omgebonden (85 ml, 122 euro). Voor wie houdt van luxe is er in november het parfum Tiffany & Co, met patchoeli, iris en muskus. (30 ml, 70 euro). Alessandro Michele's creëerde zijn allereerste parfum voor Gucci. Bloom - dat uiteraard naar bloemen ruikt, meer bepaald naar jasmijn en tuberoos - scoort extra punten voor het mooiste flesje van het seizoen (30 ml, 64 euro).

4. Na het succes van Sensibio H20, het gekende micellaire water, lanceert Bioderma een aanvullend reinigingsproduct. De mousse reinigt en verwijdert make-up en kalmeert en hydrateert de huid. Een must have voor gevoelige huidjes. Sensibio Gel Moussant van Bioderma, 15,30 euro.

5. Ook heel wat verwennerijen voor de wimpers in de beautyrekken. Clinique bedacht een mascara die de wimpers lift zonder ze te verzwaren. De nieuwe, mousse-achtige mascara krult de wimpers, vlekt niet en verzorgt ze met oliën (High Impact Lash Elevating Mascara, 25,90 euro). Urban Decay belooft dat hun Troublemaker de wimpers 13,7 keer voller maakt, en ook nog eens extra sexy, dik en intens zwart (27,50 euro). Vinyl Couture van YSL komt in funky kleurtjes zoals wit, paar, fuchsia, groen en knalblauw. (35 euro). Givenchy gaf hun nieuwe Noir Inderdit een kammetje met een hoekje, zodat je moeiteloos de wimpers omhoog kamt (35 euro).

6. Olympia Le-Tan's vrouwelijke, eigenzinnige en vrolijk gekleurde wereld spreekt menig fashionista aan aan. Nu kunnen ook beautyfanaten kennismaken met de ontwerpster. Dit seizoen creëerde ze namelijk een unieke collectie voor Lancôme, Olympia’s Wonderland. Roze staat centraal, het is namelijk de lievelingskleur van de ontwerpster. De lipsticks, blushes en oogschaduw brengen de glamour uit de fifties terug, weliswaar op een ultramoderne manier. Prijzen vanaf 24 euro. 

7. Superster Rihanna liet nog maar net haar debuutcollectie van Fenty Beauty op de wereld los, en er ligt al een tweede verrassing klaar. Een feestgamma dat uit metallic goud, zilver, blauwe, roze, groen en paars  tinten bestaat. Wie meer wil weten, kan alvast Riri's Instagram checken. De ster post immers volop foto's van zichzelf waarop ze haar nieuwe producten showt. Verkrijgbaar vanaf 13 oktober via Sephora of fentybeauty.com.

8. Beautyfanaten raken niet uitgepraat over de voordelen van micellair water. Nu zijn er ook haarverzorgingen op basis van deze 'mirakeltechnologie' die je kan meenemen onder de douche. Het gamma Clean Maniac reinigt en verzacht het haar zonder het te verzwaren en verwijdert vervuiling, overtollige talg, overblijfselen van stylingproducten en dagelijkse onzuiverheden. Clean Maniac Micellar shampooing, 23 euro, Clean-Touch conditioner, 25 euro van Redken. 

9. Een nieuwigheid van eigen bodem. Yun ligt sinds kort in de winkels na een succesvolle crowdfundingcampagne. Onderzoekers van de Antwerpse Universiteit en biotechbedrijf Yun ontwikkelden een probiotherapie waarbij gezonde bacteriën worden ingezet om de huid te beschermen en verzorgen. Er bestaan vier therapieën: eentje voor de intieme zone, één voor voeten, een verzorging die acne aanpakt en een lijn voor de gevoelige huid. Prijzen vanaf 25 euro, www.yun-probiotherapy.com.

10. Peter Philips doopte zijn herfstlook voor Dior 'Metallics'. Opvallend is de Color Metalizer: een tube met een gel vol metallic pigmenten die je kan aanbrengen op de ogen én op de lippen. Er zijn zes kleuren, van antraciet, petrolgroen en champagneroze tot koperoranje, paars en brons. Metalizer Eyes & Lips van Dior,  25,03 euro.