(Belga) Een honderdtal gezinnen in het Gentse heeft zaterdag zonder gas gezeten. Oorzaak was een doe-het-zelver die in een woning de waterleiding op de gasleiding had aangesloten. Daardoor sijpelde water in het gasnet en dat veroorzaakte een panne in drie straten in de Brugse Poort-wijk. Dat zegt IMEWO, de beheerder van het gasnet.
Wie dat wenste, kreeg van Imewo elektrische vuurtjes om zich aan te verwarmen. Een deel van de bewoners is naar familie gegaan. Het probleem is pas zaterdagnamiddag gesignaleerd, maar was wellicht al veel eerder opgetreden. Vannacht zou alles moeten hersteld zijn. Onvakkundig werk bij de installatie van een gasgeiser in een woning, is de officiële uitleg. De klungelaar wacht mogelijk nog een gepeperde rekening. (dwm)