(Belga) Vitaya en Sanoma Magazines hebben maandag Vitaya Magazine gelanceerd, het nieuwe, crossmediale maandblad voor de actieve vrouw. De lifestylezender is daarmee de eerste tv-zender in Vlaanderen die een magazine opricht. Het eerste exemplaar ligt woensdag in de winkel. Het magazine kost 3,70 euro.
Sanoma Magazines België geeft onder meer Humo en de vrouwenbladen Flair en Evita uit. Omdat er veel raakvlakken zijn met Evita, zal dat maandblad op lange termijn opgaan in Vitaya Magazine. Het maandblad vult de tv-zender aan en vice versa. "Vitaya Magazine wordt geen doorslagje van de tv-zender en ook geen programmablad. Het wordt een praktisch maandblad, met voor alle lezers tips van persoonlijke coaches", zegt Sandra De Preter, publishing directeur van Sanoma. De eerste oplage van Vitaya Magazine bedraagt 120.000 exemplaren. "Op termijn willen we 65.000 exemplaren verkopen en een significante positie innemen in de magazinemarkt", aldus De Preter. Volgens Yvette Mignolet, CEO van Vitaya, past het magazine perfect in de multimediale aanpak van de lifestylezender. (TIP)