(Belga) Saskia Schatteman, directeur marketing en communicatie bij De Lijn, is verkozen tot Marketeer van het Jaar 2008. Ze is de eerste Vlaamse vrouw die de titel in de wacht sleept. Dat meldt het zakentijdschrift Trends woensdagavond.
Saskia Schatteman, die in 2005 van Procter & Gamble naar De Lijn overstapte, reorganiseerde de marketingafdeling van de openbaarvervoersmaatschappij volledig. Ze zette de nieuwe structuur op vanuit de noden van de klant. Een grote omwenteling binnen het bedrijf, maar ze had en heeft daarbij de steun van directeur-generaal Ingrid Lieten. Een van Schattemans prioriteiten was het verbeteren van de stiptheid. Dat gebeurde onder meer door de verkoop van tickets bij de chauffeur weg te halen. Voor Schatteman bij De Lijn startte, werd vijf procent van de tickets in voorverkoop verkocht, nu is dat zestig procent. Aan Waalse zijde is Christophe Mottint Marketeer van het Jaar. Hij is directeur Marketing bij Sara Lee Coffee & Tea Belgium. (TIP)