Met drie campagnes van het reclamebureau LDV United heeft De Standaard de Brand Activation Award gewonnen in de categorie Media. Die reclameprijs bekroont de beste promotieacties en wordt uitgereikt door de ACC, de Association of Communication Companies.
Er werden prijzen in vijftien verschillende categorieën uitgereikt. Brand Activation is het naadloos integreren van alle beschikbare communicatiemiddelen in een creatief platform om consumenten te activeren. Daarbij wordt ook gekeken naar effectiviteit van de campagnes.

De Standaard won het goud voor drie campagnes die de jury gezamenlijk beoordeelde. Daarbij sprong de campagne voor de 'Islamreeks', waarbij De Standaard meer dan 52.000 korans wegschonk, het meest in het oog. De volledige campagne werd opgehangen rond een sterk beeld van een moslima die letterlijk een tipje van haar sluier licht. Ook de actie 'Word Kunstkenner', die vorig najaar liep en in het raam waarvan onder meer de Tuymans-krant paste, werd meegenomen in het oordeel van de jury. Ook de campagne rond het 'Scholenrapport', waarbij De Standaard het inspectierapport van alle Vlaamse scholen publiceerde, kon de jury waarderen. (cv)