Hervormingen secundair onderwijs zijn niet de juiste

Als de middelmaat de norm wordt

De hervorming van het secundair onderwijs moet ertoe leiden dat we minder denken in termen van watervallen ‘lage richtingen'. Dat is niet alleen bijzonder naïef, schrijven CARL VAN KEIRSBILCK en GEERT NOELS, het is een hervorming die voorbijgaat aan de echte problemen in het onderwijs.

© BDW
Onlangs stelde het Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs zijn hervormingsplannen voor (DS 9 mei), De plannen lopen tamelijk gelijk met die van minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A). In de eerste graad wordt gekozen voor een brede algemene vorming, met aanvullende keuzevakken. Zo wil men een definitieve studiekeuze wat uitstellen. In de tweede en de derde graad komen vijf studiedomeinen die de huidige opdeling aso, tso, bso en kso vervangen. Dat zou de hiërarchische perceptie moeten ...
Dit is een ds Plus artikel. Het behoort tot het betalende deel van de website.
U las 79 van de 1039 woorden

Verder lezen?


Lees meteen alle betalende artikels op de site

Reeds abonnee?


Nog niet geregistreerd?

Registreer