Wat de mediakritiek over de mediacriticus leert

De hond van De Wever

‘Geen hond vertrouwt de media nog', zei Bart De Wever in de media. Over de merites van die uitspraak is al duchtig gedebatteerd, maar dat is de centrale kwestie niet, zegt BART STURTEWAGEN. Hij gaat op zoek naar het waarom van die uitspraken – die de nuances die De Wever in zijn oorspronkelijke tekst wel maakte, vrolijk voorbij fietsen.
De hond van De Wever
© Monica Mont

Van alle vragen die zijn gerezen door de uithaal van Bart De Wever naar ‘de media' is de vraag of hij niet ergens ook wel een punt heeft de minst interessante. Als je met een vlammenwerper brandende kerosine in een zwaai van 360 graden verspreidt, moet het al raar lopen dat je niets van betekenis treft.



Media maken fouten. Dat is een tautologie, om hem meteen maar te citeren. Sommige media maken zich misschien geen zorgen over het effect daarvan op hun geloofwaardigheid. Het ...

Dit is een ds Plus artikel. Het behoort tot het betalende deel van de website.
U las 84 van de 1061 woorden

Nog geen abonnee?
Abonneer voordelig om verder te lezen

Lees dS Avond, de digitale krant en Archief+.

Ja, ik neem een proefabonnement

Bekijk onze formules >
Neem een dagkaart >

Reeds abonnee?

Nog niet geregistreerd?

Registreer