INTERVIEW

Tweets en blogs verdringen reclamespots

Klassieke marketing is vooral gericht op het werven van nieuwe klanten voor (liefst) nieuwe producten. Nieuwe marketing vertrekt vanuit een dialoog met en dienstverlening aan bestaande klanten. Reclamespots op tv zijn het verleden, sociale webmedia zijn de toekomst.
Tweets en blogs verdringen reclamespots
Joseph Jaffe: 'Echte klantendienstverlening is veel meer dan aanwezig zijn op Facebook.'Pieter-Jan Vanstockstraeten © PIETER - JAN VANSTOCKSTRAETEN

Van onze redacteur



Al die marketingwijsheid is het werk van de Zuid-Afrikaanse Amerikaan Joseph Jaffe. De 39-jarige auteur van bestsellers als Join the Conversation en Life after the 30-second spot heeft een nieuw boek klaar: Flip the funnel, vrij vertaald als 'draai de trechter om'. Waarmee Jaffe bedoelt dat bedrijven niet langer al hun marketinginspanningen moeten concentreren op het werven van nieuwe klanten, maar in de eerste plaats moeten bezig zijn met het tevreden stellen en ...

Dit is een ds Plus artikel. Het behoort tot het betalende deel van de website.
U las 76 van de 920 woorden

Nog geen abonnee?
Abonneer voordelig om verder te lezen

Lees dS Avond, de digitale krant en Archief+.

Ja, ik neem een proefabonnement

Bekijk onze formules >
Neem een dagkaart >

Reeds abonnee?

Nog niet geregistreerd?

Registreer